Als u begeleiding of behandeling bij Sensus overweegt, dan heeft u misschien ook een aantal hele praktische vragen. Hoe zit het met aanmelden? Wordt de zorg van Sensus vergoed? Wat als ik niet tevreden ben? Hoe is Sensus te bereiken?

Wachttijden

Wij werken zoveel mogelijk zonder wachtlijst, dit lukt echter niet altijd. Sensus houdt zich altijd minimaal aan de Treeknormen. De Treeknormen houden in dat de maximale wachttijden tot de intake 4 weken bedragen, tot de diagnose eveneens 4 weken en tot de aanvang van de zorg 6 weken. In de praktijk zijn de wachttijden echter minder lang. Hieronder wordt altijd een up-to-date overzicht gegeven van de wachttijden. De wachttijden zijn uitgesplitst in verschillende stappen. In de praktijk zult u echter merken dat tijdens het intakegesprek direct het volgende gesprek zal worden gepland, doorgaans één of twee weken. Wanneer de wachttijden in de toekomst onverhoopt langer worden, zal met u worden gekeken of in de omgeving een alternatief beschikbaar is.

BGGZ (per 01-03-2018)
De wachttijd tot het eerste intakegesprek bedraagt:
Heenvliet: maximaal 3 weken
Nieuw-Beijerland: deze vestiging neemt tijdelijk geen nieuwe cliënten aan. U kunt wel terecht in Heenvliet, of bij collega Henriette van der Sluijs in Oud-Beijerland: https://www.psycholoogvandersluijs.nl/

De wachttijd tussen het eerste intakegesprek en het adviesgesprek bedraagt:
Heenvliet: maximaal 2 weken
Nieuw-Beijerland: deze vestiging neemt tijdelijk geen nieuwe cliënten aan. U kunt wel terecht in Heenvliet, of bij collega Henriette van der Sluijs in Oud-Beijerland: https://www.psycholoogvandersluijs.nl/

De wachttijd tussen het adviesgesprek en de start van de behandeling bedraagt:
Heenvliet: maximaal 2 weken
Nieuw-Beijerland: deze vestiging neemt tijdelijk geen nieuwe cliënten aan. U kunt wel terecht in Heenvliet, of bij collega Henriette van der Sluijs in Oud-Beijerland: https://www.psycholoogvandersluijs.nl/

De wachttijden op locatie Rotterdam Westblaak kunt u vinden op de website van TwoBe.
De wachttijden zijn voor alle klachten/stoornissen gelijk. Bij aanmelding wordt de afspraak voor de intake direct gepland en na afloopt van het intakegesprek wordt het adviesgesprek gepland wanneer er indicatie is voor behandeling in de BGGZ. Dit wordt (bijna) altijd met u besproken tijdens het intakegesprek.

SGGZ (per 01-03-2018)
De wachttijden voor SGGZ zijn gelijk aan de wachttijden BGGZ.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met ons, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraar gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Wanneer de wachttijd tot het intakegesprek langer is dan vier weken zal ik u, in overleg, verwijzen naar een collega in de regio. Wanneer de wachttijd tussen het intakegesprek en de start van de behandeling langer is dan vier weken, zal ik met u overleggen of u liever bij een andere praktijk in de regio wilt starten. Bij een wachttijd langer dan 10 weken zal ik u verwijzen naar een collega in de regio.